Kinezjologia edukacyjna

Zajęcia z Kinezjologii Edukacyjnej uczą wykorzystywania naturalnego ruchu fizycznego, niezbędnego do organizowania pracy mózgu i ciała w celu samostrukturalizującego uczenia się i twórczej samorealizacji jednostki. Twórcami metody są Paul Dennison i jego żona Gail Dennison. 

Nadrzędnym celem, prowadzonych w ramach projektu, specjalistycznych zajęć terapeutycznych Kinezjologii Edukacyjnej jest wspieranie naturalnego rozwoju   i stymulacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dzieci te ze względu na różne deficyty rozwojowe wymagają i potrzebują wsparcia w procesie edukacji oraz życiu codziennym. 

Zajęcia z wykorzystaniem Kinezjologii Edukacyjnej składają się z prostych ćwiczeń ruchowych i prowadzone są w formie zabawy. Zabawa poprzez ruch usprawnia  zaburzone funkcje wzrokowe, słuchowe, ruchowe, a także pamięć, koncentrację i uwagę. Istotne jest również to, że zajęcia  redukują napięcie wywołane stresem, odprężają i relaksują. 

 

Cele zajęć:

Usprawnianie:

  • pamięci krótkiej i długotrwałej
  • koncentrację i zdolności skupienia uwagi
  • koordynacje ruchową
  • funkcje grafomotoryczne: kaligrafia, krzywe pismo
  • proces pisania i czytania (pisania twórczego)
  • spostrzegania wzrokowego, umiejętności różnicowania i rozumienia symboli, koordynację wzrokowo-ruchową
  • procesu myślenia: umiejętności formułowania myśli, abstrakcyjnego myślenia
  • rozumienia ze słuchu, pisania ze słuchu, umiejętności wykonywania poleceń
  • wymowy oraz wpływają na zdolność poprawnego formowania myśli, abstrakcyjnego myślenie
  • zdolności matematyczne (tabliczka mnożenia, zapamiętywanie cyfr, rachunki)
  • umiejętności adekwatnego komunikowania się ze sobą i otoczeniem
  • pełniejszego rozumienia sytuacji społecznych i rozwiązywania problemów.

 

Metoda Dennisona może dawać następujące efekty:

  • usuwać blokady ukryte w naszym ciele,
  • wprowadzać ciało i umysł w stan optymalny do przyswajania wiedzy równoważąc
  • usprawnia wymiar latelarności (lewa i prawa półkula mózgu), koncentracji(pień mózgu i płat czołowy), stabilności (system limbiczny).

 

Oczekiwane efekty

Poprawa: koncentracji , koordynacji wzrokowo-ruchowej, poprawa różnych umiejętności szkolnych (wysławiania się, czytania, liczenia, zapamiętywania cyfr, pisania), zwiększanie zdolności manualnych, uaktywnianie mniej aktywnej półkuli mózgu, synchronizacja współpracy obu półkul mózgowych.

Kalendarz wydarzeń

maj 2017
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17:00
Data :  16 maj 2017
17
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Kontakt z nami

Gimnazjum nr 4
im. Karola Wojtyły


    ul. Batorego 29
    84-230 Rumia
    tel. (058)6710140

Numer NIP 5881993770
Numer REGON 000736445


e-mail szkoły:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

e-mail witryny:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

filmy

IIc

My na mapie

mapa